Digiviestijän koulutusohjelma

Järjestämme Helsingissä touko-kesäkuussa 2017 jo yhdennentoista Somecon toteuttaman Digiviestijän koulutusohjelman. Koulutuksessa opit toteuttamaan tehokasta sosiaalisen median markkinointia eri kanavissa, suunnittelemaan strategisesti sosiaalisen median sisältöjä sekä mittaamaan tekemistäsi ja hyödyntämään yhteisöpalveluja uusilla tavoilla. Koulutuskokonaisuuden lopuksi sinusta tulee pätevöitynyt digiviestijä!

 

Digiviestijän koulutusohjelma räätälöidään yhä paremmin sinulle ja yrityksellesi

Vuodelle 2017 päivitetyssä Digiviestijän koulutusohjelmassa pääset valitsemaan 23 koulutusmodulista eli puolen päivän koulutuskerrasta juuri sinulle ja yrityksellesi sopivimman koulutuskokonaisuuden. Tarpeisiinne sopiva modulien määrä lyödään lukkoon aloitustapaamisen yhteydessä pidettävässä henkilökohtaisessa konsultoinnissa. Lisäksi koulutusohjelma sisältää alussa ja lopussa 1 h henkilökohtaisen konsultoinnin, jossa suunnitellaan osallistuminen koulutusohjelmaan, sekä kaksi kahden tunnin yrityskohtaista konsultointia, jotka toteutetaan Somecon toimistolla tai etäyhteyksin.

Digiviestijän koulutusohjelma järjestetään monimuoto-opetuksena pienryhmässä (4-8 osallistujaa). Koulutuksia järjestetään toukokuun 2. päivä alkaen jokaisena torstaina, aamu- ja iltapäiväisin aihealue eli moduli kerrallaan. Mikäli joku ajankohdista ei sovi, voimme räätälöidä osallistumisia ja osallistuminen johonkin koulutuskertaan voidaan siirtää myöhemmin kesällä 2017 toteutettavaksi.

 

KENELLE?

Koulutus on suunnattu yrityksissä työskenteleville sosiaalisen median ja digiviestinnän osaajille, jotka haluavat kehittyä työssään. Työskentelet mahdollisesti yrityksen digitaalisesta ja yhteisöllisestä viestinnästä vastaavana markkinointi- tai viestintäosastolla, mutta kaipaat tukea sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelmallisuuden kasvattamiseen ja haluat oppia alasta ja eri palveluista lisää yhdessä muiden oman alasi osaajien kanssa.

HYÖDYT YRITYKSELLE

Työntekijä pätevöityy digiviestinnän tehokkaaksi käyttäjäksi koulutuksen edetessä. Koko koulutusohjelma räätälöidään alussa jokaiselle henkilökohtaisen konsultointituokiossa Somecon asiantuntijan avulla, jotta kokonaisuus sopii juuri yrityksenne tarpeisiin. Tätä vahvistetaan myös kahdella, kaksi tuntia kestävällä konsultoinnilla, jotka tukevat yrityskohtaisesti sosiaalisen median käyötn kehittymistä koulutuskokonaisuuden aikana. Tuemme myös uusien oppien jalkauttamisessa: osallistujalla on käytettävissään Somecon yhteyshenkilö puhelinsoiton päässä. Digiviestijän koulutusohjelmaan osallistuminen voidaan myös useamman saman organisaation edustajan kesken.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittaudu 2.5.2017 aloittavaan valmennusryhmään viimeistään 25.4.2017  - vielä ehdit mukaan!

Ilmoittaudu 15.8.2017 aloittavaan valmennusryhmään viimeistään 8.8.2017

Ilmoittaudu 6.9.2017 aloittavaan valmennusryhmään viimeistään 30.8.2017

SANOTTUA

 

Auli Närevuori, Marketing planner, Fazer Food Services:

"Somecon Digiviestijän koulutusohjelma piti sisällään paitsi käytännönläheisiä harjoituksia, myös laajemman perspektiivin yhteisöpalveluista ja niissä viestimisestä. Lähiopetuspäivät olivat tosi antoisia, kiitos pätevien kouluttajien. Koulutuskokonaisuus antaa loistavat valmiudet onnistuneiden digikampanjoiden toteuttamiseen ja mittaamiseen. Suosittelen!"

 

 

 

 

KOULUTTAJAT

Kouluttajina toimivat Someco Oy:n kouluttajat kukin oman erikoisosaamisensa saralla. Voit tutustua somecolaisiin täällä!

 

MODULIT JA AIKATAULUT

Digiviestijän koulutusohjelmassa pääset valitsemaan 21 modulista eli puolen päivän koulutuskerrasta sinulle sopivimman koulutuskokonaisuuden. Juuri sinun tarpeisiisi sopiva modulien määrä lyödään lukkoon aloitustapaamisen yhteydessä henkilökohtaisessa konsultoinnissa. Löydät alta keväällä 2017 aloittavan Digiviestijän valmennusryhmän modulit.

 

1. Aloitus

Ti 2.5.2017 klo 9-12 // ti 15.8.2017 klo 9-12 // ke 6.9.2017 klo 9-12

  • Koulutusohjelman esittely ja ryhmän tutustuminen toisiinsa

  • Digitaalisuus ja sosiaalinen media osana kokonaisvaltaista markkinointiviestintää

  • Sosiaalisen median kanavat ja kohderyhmät

  • B2B ja B2C-yrityksen kanavavalinnat

  • Henkilökohtainen konsultointi (1 h) - koulutusohjelman moduleihin osallistumisesta päättäminen

2. Suunnitelmallinen sisällöntuotanto

Ti 9.5.2017 klo 9-12 // ti 22.8.2017 klo 9-12 // ke 13.9.2017 klo 9-12

  • Sisältö- ja kanavastrategian perusteet, ja miksi sellaisia tarvitaan?
  • Kohderyhmien tunteminen sisällöntuotannon perustana
  • Sisältökonseptit helpottavat käytännön työtä
  • Työkaluja sisältöideoiden keräämiseen ja toimivan sisältösuunnitelman rakentamiseen

3. Työnantajakuva sosiaalisessa mediassa

Ti 9.5.2017 klo 13-16 // ti 22.8.2017 klo 13-16 // ke 13.9.2017 klo 13-16

  • Työnantajakuva - mitä ja miksi?

  • Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajakuvan rakentamisessa ja viestinnässä

  • Työntekijälähettiläiden rooli työnantajakuvan viestinnässä

  • Työnantajakuva sosiaalisen median eri kanavissa - case-esimerkkejä sekä organisaatioiden että työntekijöiden toteuttamista sisällöistä

  • Tärpit onnistumiseen

4. Facebook-markkinointia edistyneelle

Ti 16.5.2017 klo 9-12 // ti 29.8.2017 klo 9-12 // ke 20.9.2017 klo 9-12

  • Facebook-markkinointiviestinnän ajankohtaiset muutokset ja uudistukset
  • Orgaaninen näkyvyys ja Facebookin algoritmi
  • Kampanjointi Facebookissa
    • Facebook-sivujen promootiosäännöt
    • Millaisia kampanjoita Facebookissa voi tai kannattaa toteuttaa?
    • Konkreettisia esimerkkejä onnistuneesta kampanjoinnista
  • Omasta tekemisestä oppiminen - seuranta ja optimointi
  • Tukea orgaaniseen tekemiseen - kolmansien osapuolten tarjoamat apuohjelmat

5. Instagram markkinoinnin käytössä

Ti 16.5.2017 klo 13-16 // ti 29.8.2017 klo 13-16 // ke 20.9.2017 klo 13-16

  • Instagramin yritysviestinnän välineenä

  • Toimivan sisällön suunnittelu ja toteutus

  • Mainonta ja kampanjat Instagramissa

  • Videot Instagramissa

  • Tulosten seuranta ja tekemisestä oppiminen

6. Mainonta sosiaalisessa mediassa

Ti 23.5.2017 klo 9-12 // ti 5.9.2017 klo 9-12 // ke 27.9.2017 klo 9-12

  • Sosiaalisen median mainonnan erityispiirteet

  • Tavoitteen ja sisällön yhteispeli

  • Mainonnan mahdollisuudet sosiaalisen median kanavissa ja kanavien erityispiirteet (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube)

  • Suosituksia menestykselliseen sosiaalisen median mainonnan tekemiseen

  • Caseja Suomesta ja maailmalta onnistuneesta mainonnasta  

7. Facebook-mainontaa muutamalla kympillä -työpaja

Ti 23.5.2017 klo 13-16 // ti 5.9.2017 klo 13-16 // ke 27.9.2017 klo 13-16

  • Facebook-mainonnan perusteet uudelle mainostajalle

  • Luodaan mainostili ja opetellaan mainosten kohdentamista Mainonnan hallinta -työkalulla

  • Facebook-mainonnan käytännön harjoittelua
  • Facebook-mainonnan suunnitteluun vinkkejä

8. Suora lähetys taskusta

Ti 30.5.2017 klo 9-12 // ti 12.9.2017 klo 9-12 // ke 4.10.2017 klo 9-12

  • Suorat lähetykset sosiaalisessa mediassa - suoratoiston hyödyntäminen, esimerkkejä

  • Facebook Live, Instagram Live, Twitter Live ja Periscope ilmiöinä ja palveluina

  • Facebook Live, Instagram Live, Twitter Live ja Periscopekäytännössä, sisällön suunnittelu, parhaat käytännöt

9. Facebook-mainontaa edistyneelle

Ti 30.5.2017 klo 13-16 // ti 12.9.2017 klo 13-16 // ke 4.10.2017 klo 13-16

  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli mediamixin kokonaisuudessa

  • Facebookin mainosmuodot ja niiden monipuolinen hyödyntäminen

  • Facebookin pikseli - uudelleenmarkkinointia ja konversioita
  • Mainonnan optimointi ja mittaaminen

10. Twitter yrityskäyttö ja mainonta

Ti 6.6.2017 klo 9-12 // ti 19.9.2017 klo 9-12 // ke 11.10.2017 klo 9-12

  • Johdanto Twitterin käytön nykytilaan Suomessa

  • Twitterin yrityskäyttö ja tehokas ylläpito, mm. TweetDeck käyttöön

  • Sisällöntuotanto ja automatisoinnit Twitteriin

  • Twitter-mainonnan mahdollisuudet

  • Kannusta myös asiantuntijat käyttämään Twitteriä

11. LinkedIn yrityskäyttö ja mainonta

Ti 6.6.2017 klo 13-16 // ti 19.9.2017 klo 13-16 // ke 11.10.2017 klo 13-16

  • Johdanto LinkedInin nykytilaan Suomessa

  • LinkedInin yrityssivujen ominaisuudet ja tehokas ylläpito

  • Sisällöntuotanto LinkedIn-yrityssivulle

  • Showcase Page vai/ja oma ryhmä?

  • LinkedIn-mainonta ja mahdollisuudet rekrytoinnissa

  • Kannusta myös asiantuntijat verkostoitumaan

12. Visuaalisuus ja kuvatuotanto sosiaalisessa mediassa

Ti 13.6.2017 klo 9-12 // ti 26.9.2017 klo 9-12 // ke 18.10.2017 klo 9-12

  • Verkkoviestinnän visualisoitumisen voittokulku

  • Visuaalinen sisältö sosiaalisessa mediassa on avain onneen

  • Sosiaalisen median kuvien erityispiirteet

  • Web-grafiikan alkeet - miten käyttää kuvia eri kanavissa?

  • Visuaalisuus Facebookissa, Instagramissa, Pinterestissä ja Snapchatissa

13. Video sosiaalisessa mediassa

Ti 13.6.2017 klo 13-16 // ti 10.10.2017 klo 9-12 // ke 25.10.2017 klo 9-12

  • Videosta valtavirtaa - liikkuva kuva yleistyy

  • Youtube ja Vimeo videopalveluna ja yhteisöllisenä palveluna

  • Facebook ja Instagram videopalveluina 

  • Videon suunnittelu: millainen video toimii sosiaalisessa mediassa? Videon optimaalinen kesto?  

  • Online-videoiden uusimmat trendit: livestriimaus, 360-video, mikrovideot

14. Sosiaalisen median kohut ja mainekriisit

Ti 20.6.2017 klo 9-12 // ti 17.10.2017 klo 9-12 // ke 1.11.2017 klo 9-12

  • Sosiaalisen median kohut ja niistä selviytyminen

  • Kriisi somessa - some kriisissä - oppeja case by case

  • Mainekriisi somessa - uhat ja mahdollisuudet

  • Sosiaalisen median asiakaspalvelu

15. Sosiaalisen median onnistumisten mittaaminen ja analysointi

Ti 20.6.2017 klo 13-16 // ti 17.10.2017 klo 13-16 // ke 1.11.2017 klo 13-16

  • Omaa toimintaa voi kehittää vain mittaamalla ja analysoimalla, jotta tietää, mikä oikeasti toimii missäkin palvelussa kunkin kohderyhmän kohdalla   

  • Eri palvelujen omat tilastointityökalut

  • Muut työkalut ja välineet mittaamiseen

16. Koulutusohjelman päätös

Ti 27.6.2017 klo 9-12 // ti 24.10.2017 klo 9-12 // ke 8.11.2017 klo 9-12

  • Sosiaalisen median ajankohtaiskatsaus - mikä on uusinta uutta?
  • Yhteenveto koulutuksen tärkeimmistä opeista ja saavutuksista
  • Henkilökohtainen konsultointi (1 h) koulutuksen aikana opitusta ja jatkokehityksestä
  • Todistusten jako

LISÄKSI VALINNAISIA MODULEJA:

17. Yrityksen sisäinen sosiaalisen median käyttö

To 1.6.2017 klo 13-16

  • Sisäisen somen rooli yrityksen sisäisessä viestinnässä

  • Alustavaihtoehtoja: Yammer, Slack, Facebook-ryhmä vai mikä

  • Mitä vaaditaan sisäisen somen onnistumiseen?

  • Case-esimerkkejä: Sosiaalisen median tarjoamat yhdessä työskentelyn tavat

18. Asiantuntija sosiaalisessa mediassa - LinkedInin ja Twitterin henkilökäyttö

To 4.5.2017 klo 9-12

  • Twitter ja LinkedIn asiantuntijan työvälineenä ja verkostoitumisessa

  • Tavoitteellisen somen käytön kulmakivet: Kuuntelu, verkostoituminen, osallistuminen, mittaaminen

  • Twitterin henkilökäytön perusteet

  • LinkedInin peruskäyttö ja henkilöprofiilin viilaus kuntoon

19. Facebook-sivun ylläpitäjän peruskoulutus

Ti 18.4.2017 klo 9-12 // to 24.8.2017 klo 9-12

  • Facebook-sivu yrityksen käytössä, sivun ylläpidon perusteet   

  • Facebookin uutisvirran algoritmi: millaisia julkaisuja käyttäjät ja tykkääjät Facebookissa näkevät?

  • Facebook-sivun sisällön suunnitteluun vinkkejä ja työvälineitä

20. Bloggaamisen ABC

To 18.5.2017 klo 9-12

  • Yritysblogin perusteet ja merkitys, blogin rooli sisältömarkkinoinnissa  

  • Esimerkkejä erityyppisistä blogityyleistä ja tekemisen malleista sekä toimituspolitiikasta

  • Löydettävyyttä ja kävijäliikennettä blogiin ja verkkosivuille - hakukoneoptimointi, somejaot
  • Blogi asiantuntijan työkaluna

22. Sosiaalisen median kuvatuotannon työpaja (2 h)

Ke 24.5.2017 klo 13-15 // ti 26.9.2017 klo 13-15 // ke 18.10.2017 klo 13-15

  • Parhaat visuaaliset toteutukset sosiaalisen median kanavissa case-esimerkkien kautta - miten voidaan soveltaa ja hyödyntää näitä esimerkkejä omassa tekemisessä?

  • Sosiaalisen median kuvatuotannon hyödylliset apuvälineet ja sovellukset

  • Testataan käytännössä: Sisältö ja kanavat - miten sama sisältö taipuu eri sosiaalisen median kanaviin

23. Videotuotannon työpaja (2 h)

Ke 31.5.2017 klo 13-15 // ti 10.10.2017 klo 13-15 // ke 25.10.2017 klo 13-15

  • Videotuotannon perusteet ja välttämättömät lisävarusteet: miten parantaa helposti videoiden laatua?

  • Workshop: Tuotetaan yhdessä videota

  • Videoeditoinnin työpaja

 

 

YRITYSKOHTAISET KONSULTOINNIT

Uudistunut koulutusohjelmamme sisältää jokaiselle osallistujalle kaksi valinnaista kahden tunnin konsultointia Somecon toimistolla tai etäyhteyksin. Konsultointien aiheet sovitaan koulutusohjelman aloituskerran ensimmäisessä henkilökohtaisessa konsultoinnissa.

Aiheita konsultoinnille, esim.

  • Facebook-sivun ylläpitäjän peruskoulutus
  • Facebook Business Managerin käyttöönotto
  • Linkedinin ja/tai  Twitterin henkilökäyttö
  • Bloggaamisen ABC tai työpaja
  • Sosiaalisen median kuvatuotannon työpaja
  • Videotuotannon työpaja
  • Yrityksen sisäinen sosiaalisen median käyttö
  • Monikanavainen verkon asiakaspalvelu

OPTIONA NYKYTILANTEEN ARVIOINTI:

Ehdotamme optiona, että Digiviestijän koulutusohjelman yhteydessä toteutettaisiin organisaation sosiaalisen median käytöstä nykytilanteen arviointi. Tämä analyysi auttaa meitä ymmärtämään organisaatiosi nykytilaa sosiaalisen median hyödyntämisessä ja tekemään suosituksia koulutusmoduleista, joihin juuri teidän kannattaisi osallistua. Analyysi koostuu niin omien kanavien määrällisestä ja laadullisesta analyysistä kuin myös valitsemiesi muiden toimijoiden sosiaalisen median käytön benchmarkkaamisesta, jotta ymmärrämme toimialan kilpailutilanteen ja mahdollisuudet. Analyysi voidaan toteuttaa joko kolmelta tai kahdeltatoista kuukaudelta ja se toteutetaan lähtökohtaisesti kolmesta sosiaalisen kanavasta.

HINTA JA ILMOITTAUTUMINEN:

Koulutusohjelman hinta alk. 2980 euroa + alv. 24 %.

 

 

Ilmoittaudu 2.5.2017 aloittavaan valmennusryhmään viimeistään 25.4.2017 - vielä ehdit mukaan!

 

PAKETTIVAIHTOEHDOT:

 

Optiona toteutettava nykytilanteen arviointi kolmen kuukauden ajalta kolmesta sosiaalisen median kanavasta 1200 € + alv. 24 % tai kahdentoista kuukauden ajalta kolmesta sosiaalisen median kanavasta 1800 € + alv. 24 %. 

Pääset valitsemaan 17 modulista sinulle ja yrityksellesi sopivimman koulutuskokonaisuuden. Tarpeisiisi sopiva modulien määrä päätetään henkilökohtaisen konsultoinnin yhteydessä, joten ilmoittautuessasi sitoudut alkaen hintaan 2980 euroa (Mini-paketti) + alv. 24 %. Basic, Medium- ja Premium -pakettien lisäosuus laskutetaan sovitusti myöhemmin koulutusohjelman aikana.

 

Koulutus järjestetään Helsingin keskustassa Someco Oy:n toimitiloissa, osoitteessa Kalevankatu 12.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

Huhtikuussa aloittavan Digiviestijän koulutusohjelman valmennusryhmä on täynnä. Ohjelman löydät täältä.

 

 

Kiinnostaako Digiviestijän koulutusohjelma, mutta haluat lisätietoja?

Ota yhteyttä Minnaan!

Minna Valtari

minna.valtari@someco.fi

puh. 040 576 3206